
Ce cumperi, când angajezi un agent imobiliar? Sunt convins ca te-ai întrebat cel puțin o data lucrul asta.
Iată 5 dintre cele mai importante lucruri cu care “vine la pachet” agentul imobiliar.
1. Experiența

Ani de experiența contează cel mai mult. Experiența este cea care își spune cuvântul din prima clipa când vezi proprietatea si deja te gândești cum arata potențialul cumpărător pentru ea, tot ea te ajuta sa formulezi descrierea astfel încât sa atragi fix clientul potrivit, tot experiența te face sa stabilești o vizionare in mai puțin de 30 de minute cu un client pe care “l-ai simțit” din telefon, chiar daca pe altul îl refuzaseși mai înainte. Și tot experiența te învață cum sa alegi cel mai bun cumpărător pentru proprietate, cum sa obții cele mai bune condiții de tranzacționare pentru clientul tău vânzător sau cum sa refuzi anumiți clienți sau oferte.
2. Prețul corect

Toata lumea vrea sa vândă la un preț câââât mai mare. Si e normal, n-am auzit niciodată pe cineva care sa vrea sa vândă ieftin. Problema apare însă atunci când vânzătorul nu știe care e acel preț “cel mai mare” si e nevoit sa acționeze “după ureche”.
Adică după: ce ii spun prietenii, cu cat ii zice vecinul ca a vândut, cu cat crede administratorul ca face si evident cu cât a văzut el pe „net” o proprietate similara de vânzare. Plus 10% fata de acel anunț, ca nah, a lui e “mai mișto”. Toate aceste metode de informare n-au nici o logică si nu vor duce nicăieri. Decât la pierderea timpului si la pierderea clienților reali care poate ar fi plătit prețul corect, dar nu cel cerut.Si atunci, aici intervine agentul imobiliar, care are un istoric al proprietăților similare vândute in zona, care poate estima un timp de vânzare in funcție de prețul cerut si care îți poate spune in orice moment si cum e concurenta in zona. Pentru că orice preț si strategie făcute astăzi, se vor dovedi inutile daca mâine apar alte 10 proprietăți similare pe piață, dintre care 7 mai ieftine. Marile corporații plătesc oameni mulți cu bani grei pentru a urmări ce face concurenta (in materie de prețuri, promoții, beneficii suplimentare). Tu ai noroc, îți trebuie doar un agent imobiliar care sa îți fie alături.Și el va ști tot ce trebuie, pentru ca e la fel de interesat ca si tine sa se vândă proprietatea ta.
Ce vei obține tu la final? Cel mai bun preț ce se putea obține la momentul la care ai vândut. Cu alte cuvinte poți dormi liniștit, nu vei pierde niciodată nici măcar un leu, ci vei câștiga. Timp si bani.
3. Resurse
Asta se traduce așa: nu e
suficient sa știi cum, ci trebuie sa ai si cu ce.
Ok, o mare parte din munca necesara pentru a vinde o proprietate, înseamnă
marketing. Cunoștințele sunt una, resursele însă sunt alta mâncare de peste.
Fie ca vorbim de portalurile pe care oferta ta trebuie promovata(de la
imobiliare.ro la olx.ro si altele similare), nu e niciodată suficient sa pui un
anunț si atât. Trebuie sa știi cum sa-l pui, când sa-l pui, sa plătești pentru
promovarea lui si îl ții mereu între primele din categoria sa. Iar asta înseamnă
bani, bani si bani…plus timp pierdut.
Însă nu e doar despre asta. Ci si despre materiale de promovare offline (de la
pliante, la bannere), despre social media (Facebook, Twitter, Instagram),
despre târguri imobiliare sau întâlniri de networking unde sa povestești despre
proprietățile pe care le ai in portofoliu.
Si nu in ultimul rând, este despre “ambalaj”. Adică cum sa împachetezi
frumos oferta, încât ea sa fie cumpărată si nu oricum, ci la prețul cerut.
4. Cunoștințe de marketing si vânzări.
Sincer, daca mă pui astăzi sa sudez un fier, îmi va lua ceva timp pana îmi dau seama cum se face asta. Si voi da de câteva ori rateu, pana învăț sa fac asta bine. S-ar putea sa mă si ard de câteva ori.
Știu ca tu nu vrei sa te “arzi”, tocmai de asta mă angajezi pe mine sa-ți vând casa, pentru ca pana te prinzi tu cum se face, va dura timp si vei dat rateu cel puțin o data. Cum, n-ai decât o singura casa de vânzare? Si n-ai vrea sa dai rateu tocmai cu ea? Atunci profita de cunoștințele mele aprofundate si actualizate de marketing si vânzări si hai sa facem împreuna din vânzarea casei tale un SUCCES!
5. Rețea de agenți imobiliari.

O sa fii surprins, dar e un aspect extrem de important. Eu știu agenți, care știu clienți, care au bani.
Cu cât agentul este mai vechi in piață, mai cunoscut, cu o reputație mai buna, cu atât are mai mulți prieteni agenți imobiliari cu care este mereu in contact si cu care colaborează frecvent. Si cu atât mai ușor îți va vinde ție proprietatea. Ca nu e singur. Mai are câțiva zeci “de frați”.
Știu ce vei spune: pot si eu sa sun la 100 de agenții si sa le dau oferta. Poți, așa este. Dar, intre unul pe care agenții îl cunosc, cu care au mai lucrat, pe care știu de unde sa îl ia si mai ales, despre care știu ca nu i-ar “trișa” niciodată din motive de etica si reputație si unul despre care nu știu nimic, cu care crezi ca vor alege sa lucreze? Tine cont ca primesc comision si de la tine si de la mine, deci nici măcar avantajul financiar nu exista in dreptul tău ca proprietar. Si atunci, de ce te-ar alege pe tine? N-au de ce.
Lasă un răspuns